Cukroví

Cukroví

Jak víme, určitě každý doma s mamkou nebo taťkou peče cukroví. Proto jsme si pro vás připravily menší reportáž jak upéct cukroví. Budou zde recepty, které si doma s mamkou nebo taťkou můžete upéct J. A také rozhovor s dětmi, které nám řeknou, jaké cukroví mají nejraději.

Jaké cukroví máš nejraději?

Silva: „Já mám nejradši perníčky a rumové kuličky.“

Nikča: „Mně nejvíce chutnají Granko dortíčky s čokoládovými kamínky (gumovými bonbonky).“

Terezka: „Moje oblíbené cukroví jsou vanilkové rohlíčky a oříšky (s těsta).“

Kája: „Já mám nejraději linecké rohlíčky.“

Kristýna: „Já mám nejraději marcipánové věcičky.“

Amálka: „Já mám nejradši rumové kuličky.“

Natka: „Moje nejoblíbenější cukroví je linecké, linecké rohlíčky a včelí úly.“

Aďa: „Moje oblíbené cukroví jsou marcipánové věcičky.“

 

Teďka recepty, které jsme vám slíbily:

           1) Granko dortíčky s čokoládovými kamínky (gumovými bonbónky)

 

400 g hladké mouky

120 g moučkového cukru

2 vejce

250 g másla

30 g Granko

špetka soli

půl lžičky mleté skořice

 

Náplň:

200 g nugátové krému Carla

200 g strouhaných lískových oříšků

50 g Granko

podle chuti rum

rozpuštěná tmavá čokoláda a čokoládové kamínky na ozdobu

 

Na náplň smícháme nugátový krém se strouhanými oříšky, Grankem a rumem. Uložíme na chladné místo.

 

Těsto z daných surovin zpracujeme a zabalíme do folie (sáčku) a necháme odležet v lednici. Potom těsto rozválíme na sílu 2-3 mm a vykrájíme ozoubkovaným kolečkem. Pečeme je na pečícím papíru při 170°C po dobu asi 7 minut. Upečená kolečka slepíme náplní, polijeme čokoládou na vaření a dodáme čokoládové kamínky (gumový bonbónek)

 

2) Citrónové čtyřhranky s jahodovým džemem:

 

400 g hladké mouky

120 g moučkového cukru

3 žloutky

250 g Hery

špetka soli

vanilkový cukr

citrónová šťáva a kůra

jahodový džem na slepení

růžová citrónová poleva a koupené cukrové zdobení

 

Z uvedených surovin zpracujeme těsto, zabalíme do fólie (sáčku) a necháme v chladničce odležet. Potom těsto rozválíme na 2-3 mm a formičkou vykrájíme kosočtverce. Pečeme na pečícím papíru při 170°C pod dobu asi 6-7 minut. Po upečení a vychladnutí slepíme jahodovím džemem polijeme citrónovou polevou a posypeme cukrovím zdobením.

 

Mandlové hříbečky  Linecké rohlíčky   Rumové kuličky  

Citrónové čtyřhranky   Linecké  Mandlové  lodičky Granko dortíčky